Сторінка 5. Мої улюблені поезії
Учні читають твори поетеси
Сторінка 6. “Я маю в серці те, що не вмирає”.
Ці слова Л. Українки є епіграфом , головною думкою на цьому уроці.
9 учень .
- За останні чотири – п’ять років Леся Українка , перемагаючи біль , створює геніальні твори , серед яких - “Лісова пісня”,”Камінний господар” та інші. Автором мужніх ,сильних творів є слабосила ,хвора жінка.
10 учень.
- Творчість Лесі Українки багата і різноманітна. Її поезія свідчить про велику любов до рідної землі , вболівання за долю свого народу . Цілу збірку українських пісень, казок ,ігор зібрала поетеса, записала і передала нам у спадщину.
11 учень.
- Маленька Леся була така ж , як і ми. Любила бігати лісами і луками, плела віночки, співала пісні, заслуховувалась казками й преказами.
… В дитячий любий вік,
в далекім ріднім краю,
я чула казку . Чула раз,
а і досі пам’ятаю.
Кохана сторона моя !
Далекий рідний краю!
Що раз згадаю я тебе
То й казку цю згадаю”!
1) Звичайно, багато віршів Леся присвятила улюбленій мамі.
Давайте прочитаємо вірш у підручнику
“Вечірня година “ с.44.
а) читання мовчки
б) парами вголос
в) знайдіть порівняння
- Ніч обгорнула біленькі хати,
Немов маленьких діточок мати…
- Вітерець весняний тихенько дише,
немов діток тих до сну колише.
?- Для чого використовує порівняння поетеса ?
(щоб краще передати уявлення , почуття).
2) зачитування віршів учнями
Сторінка 7. Підсумкова.
- Надзвичайно скромною була Леся Українка. Вміла розрадити інших і себе. Незадовго перед смертю, коли ледве могла ходити, потішала і себе : “Що ж , і на лежачих світить Сонце”. Боротьба і праці – таким був зміст життя Лесі Українки.
1 серпня 1913 р. в грузинському місті Сурамі померла Л. Українка – велика поетеса України. Тіло Лесі превезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі.
Устами героїні “Лісової пісні” Л. Українка стверджує :
Ні, я жива! Я буду вічно жити!
Я в серці маю те , що не вмирає !
4. Підсумок уроку
- Творчість якої поетеси ми розглядали сьогодні на уроці ?
- Які вірші вам запам’ятались?
- (Що) найбільше сподобалось на уроці ?
- Який вид роботи ?
-
5. Домашнє завдання: с. 44 - 45 вир.чит., відповіді на запитання
6. Оцінювання.
Література:
1. Перелісна К. Вірші для дітей. – Хмельницький: Поділля, 1992.
2. Савченко О. Розвивай свої здібності. – К.: Освіта,1998
3. Головко З.Л. Уроки позакласного читання 4 клас. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005.
4. Леся Українка Вибрані твори. – К.: Освіта, 1986.
5. Коваленко Т.М. Життя і творчість Лесі Українки. – Х.: Торсінг,2005
|